De CMO hoort thuis in de boardroom. Toch? Wantarketeers vertegenwoordigen de klant! Maar hoe zorg je als marketeer voor relevantie in de boardroom? Wat moet je doen als marketeer om toegang te krijgen tot dat niveau? Wat is de magic sauce? Beluister het in Marketing Break, aflevering 6 – Vincent Hooplot is te gast.
Voor deze aflevering ging ik in gesprek met Vincent Hooplot. Hij vervulde in zijn carrière al vele prestigieuze banen als CMO. Vincent is tegenwoordig COO bij Fundamental Media in London. Hij staat als consultant bestuurders bij tijdens strategische trajecten. Beluister de podcast om meer te weten te komen over marketing op boardroom niveau. Bovendien geeft Vincent zijn mening over de essentie van het vak.
Vincent Hooplot RM studeerde Bedrijfskunde aan de Rotterdam School of Management. Vincent is daarnaast business gedreven marketing strateeg. Hij heeft meer dan 20 jaar internationale ervaring. Hij vindt dat marketeers moeten bijdragen aan de bottom line door creatieve, samenhangende en consistente marketingactiviteiten aan te sturen. Zo winnen en behouden ze klanten voor het bedrijf. “Te veel marketeers verliezen zich in het optimaliseren van de instrumentele marketing toolkit. Ze verliezen het uiteindelijke doel uit het oog. dat doel is: het creëren van echte waarde voor hun -potentiële- klanten en duurzame winstgevendheid voor hun bedrijf.
Een gesprek over het leveren van een bijdrage aan het vak en het belang van maatschappelijk verantwoord ondernemen in ieder marketingplan.
Marketing Break aflevering 6 met Vincent Hooplot.
Marketing Break
Samen met NIMA presenteert SRM de Marketing Break. Iedere maand spreek ik (Karel Zwaan) met vakgenoten. Doel is te blijven leren over het mooiste vak dat er bestaat. Vergeet je niet te abonneren. Dat kan op Spotify of Apple Podcast. Dan weet je zeker dat er geen mist.
Vond je Marketing Break Aflevering 6 interessant? Neem gerust contact met me op.