aan de slag met merkster

Merkster sessies scherpen het marketingverhaal aan

Doen en leren

Merkster sessies: interactief en effectief

Merkster sessies scherpen het marketingverhaal aan. Zowel richting klanten als op de arbeidsmarkt. In interactieve, resultaatgerichte sessies leren medewerkers in de eerste plaats marketing en communicatie effectief in te zetten.

Er zijn vier soorten Merkster sessies:

  1. Aanscherpen verkoopverhaal en positioneren
  2. Schrijven voor succes
  3. Effectiever zijn op de arbeidsmarkt
  4. Beter communiceren met medewerkers

Aanscherpen verkoopverhaal en positioneren

De Merkster sessies volgen een proces van co-creatie waarbij sales-, marketing- en inhoudsdeskundigen van een organisatie samen het verhaal bouwen. Door die aanpak ontstaat draagvlak. Het plan is daardoor meteen praktisch toepasbaar. Het verkoopverhaal moet namelijk niet op de plank belanden. Het moet vooral in daden omgezet worden.

In vier concrete stappen komen we vervolgens tot de kern van het verhaal:

In de eerste plaats: wat wil de klant? Vervolgens: wat is het antwoord van de organisatie. Daarna kijken we hoe positioneren de organisatie zich ten opzichte van de concurrentie (Prijs, distributie, positionering en promotie, product). Ten slotte is de vraag hoe brengen we het verhaal authentiek bij de klant onder de aandacht?

Meer weten? Neem dan contact met me op.

Schrijven voor succes

Voor diverse opdrachtgevers als Van Lanschot Kempen en Bouwinvest hield Merkster in de afgelopen periode succesvolle sessies met als doel beter te schrijven. In deze sessies leren deelnemers in de eerste plaats om over het beruchte writers block heen te stappen. Ze krijgen verder allerlei schrijftechnieken aangeleerd.  Journalisten en copywriters gebruiken deze technieken heel hun leven. Deelnemers leren verder om de technieken toe te passen bij het schrijven. Bovendien: Merkster sessies scherpen het marketingverhaal aan. Ook tijdens een schrijftraining.

Meer weten? Neem dan contact met me op. Lees ook dit artikel.

Effectiever zijn op de arbeidsmarkt

Er is een schreeuwend tekort aan personeel. Organisaties adverteren zich om die reden suf. Toch lukt die werving maar moeilijk. Niet verwonderlijk. Wie met een marketingbril naar arbeidsmarktcommunicatie kijkt, treft een situatie aan uit de jaren 50. Zenden, zenden, zenden.

Een Merkster sessie leert om een sollicitant te zien als een klant. Het is gebruikelijk bij klantwerving om uit te gaan van de klantwens. Bij arbeidsmarktcommunicatie verpakken organisaties daarentegen wat ze in de aanbieding hebben.

Meer weten? Neem dan contact met me op. Lees ook dit artikel.

Beter communiceren met medewerkers

Iedere organisatie vindt zijn medewerkers belangrijk. Toch bereikt een groot deel van de interne boodschappen de medewerkers niet. Mails verdwijnen ongeopend in de digitale prullenbak Niet goed geïnformeerd personeel is daardoor voor veel organisaties een probleem.

Medewerkermarketing – ontwikkeld door Merkster – is de oplossing voor dit probleem. In deze nieuwe manier van communicatie worden medewerkers behandeld alsof het klanten zijn. Er wordt daardoor gedacht vanuit de communicatiebehoefte van de medewerker. Het werkt. Het gevolg is 30% meer engagement.

Meer weten? Neem dan contact met me op. Lees ook dit artikel.

Contactformulier