Er is een schreeuwend tekort aan personeel. Organisaties adverteren zich suf om maar kandidaten binnen te krijgen. Toch lukt dat maar moeilijk. Niet verwonderlijk. De boodschappen van werkgevers in een bepaalde sector zijn vaak identiek. Voor een kandidaten lijkt het niet uit te maken of ze voor de een of de andere werkgever kiezen. Merkster helpt organisaties om een concurrentievoordeel te creëren op de arbeidsmarkt en zo te scoren op de arbeidsmarkt door klantgericht te denken.

Nieuwe manier van denken

Wie echt personeel wil werven en geen eenheidsworst in zijn industrie te zijn zal over werknemers op dezelfde manier moeten nadenken als over klanten. Bij klantwerving is het veel gebruikelijker om uit te gaan van de klantwens en stil te staan bij wat de klant echt wil. Bij arbeidsmarktcommunicatie verpakken organisaties wat ze in de aanbieding hebben alsof medewerkers daarop zitten te wachten en voeren we gesprekken om te zien of er een match is. Ik denk dat er niet veel bedrijven zo met klanten omgaan: vier gesprekken en dan weigeren.

Hands-on

Denken vanuit de klant (de toekomstige werknemer) is de sleutel tot succes. Merkster helpt organisaties om deze manier van denken te omarmen. In interactieve, resultaatgerichte sessies leren de mensen die verantwoordelijk zijn voor talentwerving wat hun toekomstige collega’s echt willen. Merkster gebruikt daarvoor de beproefde modellen die organisaties inzetten voor klantwerving.

De sessies leiden tot een concreet actieplan. Een actieplan dat de voorkeurspositie van de organisatie op de arbeidsmarkt verbetert.
Merkster heeft verschillende programma’s die variëren van een eenmalige inspiratiesessie tot het volledig uitvoeren van de recruitmentactiviteiten gebaseerd op het nieuwe klantdenken.

Scoren op de arbeidsmarkt door klantgericht te denken?

In de bijlage lees je alles over hoe Merkster helpt.

Download PDF

Of neem direct CONTACT op